Lucka nr 16 - fjäderpenna



Dagens lucka - en fjäderpenna - har jag köpt färdig och fäst i ett band för upphängning. Jag hade först tänkt köpa en liten flaska bläck också men tänkte om. Och det var väl en välsignad tur! En lagom fumlig och entusiastiskt viftande sjuåring eller en ettåring som helt saknar omdöme - vem skulle du helst vilja fick möjlighet att sprida ut en flaska bläck i ditt hem? Just det - ingen av dem!

I femte boken har Harry kvarsittning hos skräcktanten Dolores Umbridge och tvingas skriva med en magisk fjäderpenna som ristar in den skrivna texten i hans blödande skinn. Någon sådan funktion har inte den här pennan men planen är ändå att den ska hängas högt upp i granen för jag är rätt säker på att en ettåring ändå förmår åstadkomma blodvite med hjälp av stålspetsen på pennan om hon får chansen! Jag minns hur det gick i somras med storebrors stora, splitter nya, uppblåsbara badleksak som han hade döpt till Racer Rocket och hade stora förväntningar på att få prova i badsjön. Jag ska inte gå in på detaljer men en obevakad blyertspenna och en under några ögonblick lika obevakad ettåring var inblandade. Sedermera blev även olika sorters tejp och cykelslangslagningsgrejer också inblandade.


Trollformeln är "Jag får inte tala osanning!".

Kommentarer

Populära inlägg