Lucka nr 23 - bönor med alla smaker


 
Bertie Botts bönor med alla smaker var en stor hit när vi hade sjuårskalas med Harry Potter-tema så de var givna till adventskalendern i år. På kalaset använde jag godisbönor från lösgodiset på Ica som alla smakar mest socker och hällde bara upp dem i en skål men nu inför kalendern fick jag höra att det finns bönor med blandade smaker, dvs man vet inte om de är goda eller äckliga innan man smakar. Man kan fundera över det rimliga i att betala 150 kr istället för 15 för att få godis som smakar snor, hundmat, ruttna ägg, osv. men jag slog till. Barndomens jular är inte så många och det gäller att ta in så mycket magi det går innan vuxenlivets förnuft tar öve och det är för sent.

Hur som helst behövdes en fin liten förpackning för att bönorna skulle pryda sin plats i granen och den printade jag från www.deviantart.com. Det var roligt men lite pilligt att skära ut, vika och klistra ihop kartongerna med små fönster av plast och allting. Jag kommer kanske att få ångra detta. Vår son fyller nämligen år på tjugondedag Knut och har alltid julgransplundring på sitt födelsedagskalas. Det är inte osannolikt att han kommer att kräva Bertie Botts bönor i alla smaker i fina paket till alla i klassen. Huga! Nåja, det är bättre än tjärbrottning antar jag.





Kommentarer

Populära inlägg