Lucka nummer 1

Nu har den magiska granen som ska bryta förtrollningen kommit på plats, krönt av sorteringshatten!

När jag var liten hade vi flaggor i julgranen. Det var de nordiska ländernas flaggor och Thora Holm hade garanterat gillat dem. Trots att jag hållit utkik i flera år har jag aldrig fått tag i  några liknande. Men de gav mig idén att göra flaggirlanger av emblemen för de olika elevhemmen på Hogwarts. Det fick bli första luckan.


Det var lite pilligt förstås, men inte svårt. Först googla fram bilder på emblemen och printa bilderna, sedan kopiera dem två och två med ovansidan mot varandra, så att de går att klippa ut och vika med baksidan inåt runt ett band och limma i tur och ordning. Slytherin, Hufflepuff, Gryffindor och Ravenclaw råkade bli ordningen. En gång råkade jag limma Gryffindors lejon där det skulle ha varit Hufflepuffs grävling och hjärtat slog ett extra slag. Bara tanken på att gå hela julen och veta att det är fel ordning på ett ställe! Innan tanken hann slå mig att det kanske vore nyttigt för mig att bearbeta onödig tvångsmässighet hade jag åtgärdat styggelsen. De blev jättefina!



Trollformeln är ”Redukto”.






Kommentarer

Populära inlägg