Lucka nummer 6 - patronus




Patronusar är vackert silverskimrande framtrollade djur och de passar utmärkt som julgransprydnader. Harrys patronus är en hjort, liksom hans fars.

Om man googlar ”printable silhouette stag”, eller vilket djur man nu vill ha, kan man hitta lämpliga siluetter. Jag klippte ut min i vit papp, penslade med lim och hällde på ett vitskimrande glitter. Sådant där glitter som flyger runt och hamnar både här och där och oftast inte just där man ville att det skulle fastna. ”Varför har du glitter överallt?” frågade min man den dagen.

Sonen kände omedelbart igen patronusen och vi pratade lite om att den står för Harrys förbindelse med sin döda pappa, fast med en sjuårings ord. Jag kände mig glad och tacksam över att våra barn har en inte bara levande pappa utan världens bästa!

Trollformeln är ”Expecto patronum”.



Kommentarer

Populära inlägg