Lucka nummer 7 - Chokladgrodor



Chokladgrodor finns väl i välsorterade godisbutiker tänkte jag och printade glatt en lämplig förpackning som jag hade googlat fram. Men det visade sig vara ganska svårt att få tag i så när jag hittade en silikongjutform slog jag till direkt. Och så fick jag printa och vika nya förpackningar i rätt storlek.
Tyvärr drog grodformen till sig uppmärksamhet där den låg i vårt kök. "Men, mamma - titta! En sån som man kan göra grodor av choklad i. Precis som i Harry Potter!" Jag bytte snabbt samtalsämne men några dagar senare upptäcktes även de färdiga grodorna och deras halvfärdiga kartonger i ett skåp. "Men pappa, TITTA!" Någon klarhet i varför det plötsligt började ligga Harry Potter-godis i huset fick vår son inte då, men jag såg hur det gick upp ett ljus när han väl fick brevet om kalendern och förtrollningen och då nämnde han också att han minsann hade sett att det funnits misstänkta föremål hos oss som kanske skulle kunna bli aktuella för granen.

Trollformeln är ”Grenouilles”.



Kommentarer

Populära inlägg