Lucka nummer 3 - biljett till Hogwarts express



Tredje paketet innehöll en biljett till Hogwarts Express och bemöttes av en tveksam min och en axelryckning.

Jag hade först tänkt att bara printa en biljett från Pinterest och fixa lite guldglitter på den. Men när jag hade skickat efter föremålet som ska vara i lucka 24 fick jag se att det följde med en färdigtryckt biljett i den, som var mycket finare. Så jag satte på ett upphängningsband på den istället och lucka 3 var färdig! 

Trollformeln är ”Bonum cursum”.

Det har dock visat sig vara en källa till besvikelse att det inte händer något när man säger trollformeln. Detta är förstås det ständiga problemet när man leker magi - att inget händer - men det saknas någon form av effekt. Jag känner därför en press att ordna något sådant i vart fall till julafton när förtrollningen ska brytas. Någon ljud- eller ljuseffekt. Jag tänker mig ett ”poff” och lite rök exempelvis, följt av att något lyser upp och så börjar julmusiken att flöda. Konstruktiva förslag mottages tacksamt!


Kommentarer

Populära inlägg